De eerste week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

13 September 2014 | Tanzania, Tanga

Pfff de eerste week is voorbij gevlogen, de reden dat ik nu pas m'n eerste 'officiële' reisverslag schrijf is omdat we in het kamp geen internet hebben. Het kamp waar ik ongeveer 4weken verblijf heet 'Camp Tanga', Tanga is de dichtbij gelegen stad. Het kamp bestaat uit een paar grote tenten, ik slaap zelf in een tent met twee andere jongens. Daarnaast is er een sanitairgebouw waar enkele koude douchejes en toiletten inzitten. De plek waar we de meeste tijd besteden is de gezamenlijke ruimte, hier staan wat tafels en er is een bar.

De groep bestaat uit 3 jongens en 11 meiden met de volgende nationaliteiten: 1 schot, 2 Engelsen en de rest zijn Australiërs. De spreektaal is dus Engels en dat was zeker in het begin wennen. Vooral de Australiërs spreken met een bepaald accent.

Toen ik aankwam op 5 september op Kilimanjaro AirPort moest ik natuurlijk eerst een visum aanvragen en door de douanen komen. Nadat ik door de douanen was gekomen lagen mijn koffers gelukkig al klaar. Vervolgens zou er iemand van 'Camps International'(de lokale reisorganisatie) mij opwachten. Maar het is natuurlijk Afrika en er stond dus niemand, ik besloot dus even te wachten maar na een halfuur was er nog niemand. Inmiddels begon ik behoorlijk de stress te krijgen. Na 1 uur wachten besloot ik de organisatie te bellen, iemand uit Engeland nam de telefoon op en zou het regelen. Na 2 uur wachten was er nog steeds niemand me komen ophalen, toen kwam een Tanzaniaan vragen wie me op zou moeten halen, hij kende iemand van de reisorganisatie en belde hem op voor mij. Ik mocht zelf het woord doen en de man van de reisorganisatie boot gelijk zijn excuses aan en zou gelijk iemand sturen om me te komen ophalen. Ik was om 5:15 geland en om 8:15 werd ik dan eindelijk opgehaald, wat was ik opgelucht!

De eerste dag verbleven we bij een hotel bij de plaats Moshi. De tweede dag gingen we naar het kamp afreizen, het bleek een reis van 8 uur te zijn. De reis vloog voorbij omdat ik veel van het land op die manier heb kunnen zien. Toen we eindelijk bij het kamp waren aangekomen bleek het schitterend te zijn. Het kamp ligt aan de kust dus we hebben een fantastisch uitzicht.

De eerste twee dagen bij het kamp was in het weekend, we deden dus vrij weinig. Het kamp ligt bij een heel klein dorpje, dit hebben we even bekeken. Maandag begon de werkweek, het eerste project is het afmaken van een huis van modder. We moesten eerst modder verzamelen om de muren af te maken. Woensdag begonnen we met het stucwerk, dit vind het leukste werk tot nu toe. De werkuren zijn als volgt: 09:00 - 12:00 en 14:00 - 16:00. Vooral door de hitte is het werk zwaar, meestal heb ik tijdens de pauze de neiging om te gaan slapen.

Misschien een abrupt einde van het reisverslag maar ik moet er weer vandoor, ik heb het goed naar me zin hier en tot het volgende reisverslag.


  • 13 September 2014 - 17:21

    Esther:

    Hey,
    Wat goed om te horen dat de week voorbij is gevlogen, altijd een goed teken;)
    Heerlijk dat je dicht bij de zee bent, kan je lekker afkoelen!
    Snap dat het werk inspannend is, maar lekker relaxen wanneer je kan!
    Hopelijk kunnen we snel een keer skypen!

    Bij mij gaat het nu ook snel, bank ik geleverd en de kast ga ik morgen in elkaar zetten!

    Jij nog maar lekker genieten!
    Liefs, Esther

  • 13 September 2014 - 17:26

    Anke Smit:

    Wat heb je in een korte tijd al veel meegemaakt. Ik ben super blij, dat na de vervelende start je het nu goed naar de zin hebt. Maar lekker genieten van het Tanzaniaanse leven, en de Indische oceaan, bijzonder hoor
    liefs
    Anke.

  • 13 September 2014 - 17:33

    Tim:

    Wow Jordy! Klinkt goed allemaal. Moet een mooie ervaring zijn!!

  • 13 September 2014 - 18:24

    John En Anja:

    Hoi Jordy, geweldig om iets van je te horen, want we hadden van het thuisfront al begrepen dat het Internet soms lastig is.
    Tjonge, wat een stress bij aankomst; kan me levendig voorstellen dat je je dan steeds meer af gaat vragen of het allemaal wel goed komt! je hebt het prima doorstaan begrijpen we; chapeau!
    Mooi dat je onderweg naar de plaats van bestemming al het een en ander van het land hebt kunnen zien. We rekenen natuurlijk wel op een fotosessie als je weer retour bent!
    Fijn dat de groep leuk is. Komen jullie er in de vrije tijd ook aan toe echt naar zee te gaan; kun je dan ook zwemmen?
    Werken jullie in het project ook met de locals samen? Dat lijkt me wel een belevenis.
    Heerlijk dat je het goed naar je zin hebt; houden zo!
    Lieve groet, John en Anja

  • 13 September 2014 - 18:57

    Margriet En Tim:

    Hoi Jordy,
    Fijn dat je avontuur zo goed loopt!
    Veel succes en lekker genieten.
    Groetjes.

  • 13 September 2014 - 19:23

    Bart:

    Hey man,

    Klinkt goed! Geniet er van en zuig de ervaring op als een spons, geniet er elke dag van!

    Succes,

    Bart

  • 13 September 2014 - 20:13

    Wilma:

    Hallo Jordy

    Enig om te lezen hoe het met jou gaat. Afgelopen zondag al wat van jouw ouders gehoord, die wij in de buurt van Ulvenhout troffen. Begreep toen van jouw vader dat de aankomst niet plezierig was, zacht uitgedrukt. Gelukkig is alles goed gekomen. Fijn dat er niet alleen Australiërs zijn, maar ook een paar Europeanen. Praat wel gemakkelijker en jij zal je daardoor ook wat gemakkelijke voelen. Geen warme douches, dat is afzien, maar wel een bijzondere belevenis. Hebben jullie wel wat warm water waarmee jij je kan wassen met een teiltje? De warmte is afzien, maar dat zal misschien in de loop van de tijd jou wat gemakkelijker afgaan. Wij zijn erg trots op jou dat jij dit avontuur aangaat.
    Veel bouwplezier de komende week. Hartelijke groeten Ed en Wilma

  • 15 September 2014 - 16:10

    José:

    Hoi Jordy,
    Tja direct even wennen aan een andere mentaliteit... hoe gaat dat met die Australiers?? Hoe warm is het daar nu? Kun je de hitte vergelijken met NL of is het heel vochtig. Geen internet is vast en zeker ook wel even wennen, moet je daarvoor eerst naar een grotere stad of zo? Hier gaat alles zijn gangetje, nu lekker nazomerweer. Werkze en ben benieuwd naar nieuwe verhalen. Groet José

  • 15 September 2014 - 21:23

    Sierd Smit:

    Hoi Jordy,

    Mooi verhaal. Goed om te lezen hoe je het nu naar je zin hebt na de stress bij aankomst.

    hartelijke groet van anja en sierd

  • 15 September 2014 - 22:11

    Janny Jonkmans:

    Hoi Jordy,

    Wat een spannend begin! Fijn dat het nu goed gaat.
    Wens je heel veel succes toe en lekker genieten!

    Groeten Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3010

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: