De derde week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

27 September 2014 | Tanzania, Tanga

Wooow, de derde week is ook weer voorbij gevlogen. Het was de laatste volledige werkweek aangezien ik aankomende woensdag richting Moshi vertrek. Moshi is een grote stad dichtbij Kilimanjaro AirPort.

Deze week hebben we de twee lopende projecten afgerond. We hebben de vloer van het 'modderhuis' geegaliseerd en vervolgens zowel de binnen- als buitenkant geschilderd. Daarnaast hebben we het toiletgebouw gestukadoord en geschilderd. Ook hebben we de toiletpot gemaakt en de afvoer gelegd. Vrijdagmiddag was het modderhuis zo goed als af en hebben we de woning aan de eigenaren overhandigd. Vreemd genoeg waren de eigenaren 20 minuten te laat omdat ze aan het lunchen waren. Wat tegenviel was dat ze weinig bedanktwoorden hadden, niet meer als drie zinnen. Maar aan hun gezichten kon je wel aflezen dat ze erg blij waren. De reisleider die tevens onze begeleider is voor de projecten vertelde dat de huidige woning van de familie veels te klein is. De huidige woning bestond uit 1 slaapkamer voor de ouders en een gezamenlijke ruimte. Een paar kinderen moeten op de veranda slapen. De woning die wij hebben gemaakt bestaat uit 1 grote gang en 2 grote kamers, het is dus een hele verbetering.

De aankomende week bestaat uit twee werkdagen, maandag en dinsdag. Woensdag is een reisdag richting Moshi, donderdag ga ik op safari en vrijdag vertrek ik richting de Verenigde Staten.

Tot volgende week,

Jordy

• 27 September 2014 - 18:55

Bart:

Super man, New York here I come!! Veel plezier en goede reis!!!

Bart

• 27 September 2014 - 20:00

Ed En Wilma:

Hallo Jordy

Wat vliegt de tijd nietwaar. Fijn dat jullie het huis af hebben gekregen. Voor de families een heel verbetering. Wat zullen zij er blij mee zijn. Voor hen ook emotioneel dat vreemde mensen dit voor hen maken. Gelukkig hebben jullie aan hun gezichten kunnen zien hoe blij zij er mee zijn. Hun reacties op dat moment in woorden misschien wat minder, maar blikken en lichaamstaal zegt gelukkig veel meer.
    Ga lekker genieten van de laatste dagen als vrijwilliger en dan genieten van een wel verdiende safari.

Hartelijke groeten Wilma en Ed

• 28 September 2014 - 11:21

Herman:

Je beleefd veel hoor! Vandaag vieren we ma's verjaardag en we zullen je missen maar we gunnen je jou wereldreis van harte hoor en weten dat je ook in gedachten bij ons bent. We zien aan je gezicht bij het facetimen dat je het erg naar de zin hebt. Geniet geniet en geniet!

groet
    Pa

• 29 September 2014 - 13:03

John En Anja:

Hallo Jordy, morgen alweer je laatste werkdag; supersnel gegaan hoor! Mooi dat jullie de zaak daar tot een goed eind hebben weten te brengen.
    Proficiat met de verjaardag van je ma vandaag! Vier je het zelf ook een beetje? We zagen gisteren je videoboodschap, heel leuk en ook wel ontroerend, dat je er toch een beetje was. Geweldig dat je je groep daar zover kreeg een lied voor Anke te zingen. We hadden een leuk feest in de tuin bij jullie en prachtig weer en hebben jou natuurlijk gemist!
    Goede reis woensdag richting Moshi en we zullen duimen voor het spotten van the big five donderdag!
    Voor vrijdag ook maar alvast een goede reis. Zal wel echt even schakelen voor je zijn, zo tussen 2 continenten...
    Geniet van alles, het is tenslotte een life time experience!
    Lieve groet, John en Anja