De tweede week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

20 September 2014 | Tanzania, Tanga

Pfff de tweede week is ook weer voorbij gevlogen. Ik heb echt het gevoel dat ik gewend ben en dat daardoor de tijd ook voorbij vliegt. Volgende week is alweer de laatste volledige werkweek, want de week daarop vertrek ik op woensdag naar Moshi voor een safari. Ik merk trouwens ook dat ik al in het Engels nadenk doordat ik alleen maar Engels praat.

Deze week zijn we verder gegaan met het stukadoren van het 'modderhuis', die klus is nu zo goed als klaar. Volgende week beginnen we met het schilderwerk, daarna moet de vloer worden geëgaliseerd en dan is het huis klaar voor 'oplevering'. Donderdag en vrijdag heb ik samen met twee anderen aan een deur gewerkt voor een toiletgebouw. We doen dit voor een man die verlamd is geraakt door een motorongeluk. De man is altijd erg dankbaar als we komen.

Ik merk dat ik me niet meer als een buitenstander bij de groep voel. Ik kan erg lachen met ze en we hebben het gezellig met elkaar. We spelen vaak kaartspelletjes en zijn vorige week zaterdag uitgegaan in Tanga. Gister hebben we nog een kampvuur gemaakt en we gaan vanavond weer uit.

Vragen van de vorige keer:

1. Kunnen we in de zee zwemmen? Ja dat kan maar doen we eigenlijk nooit. Dat komt doordat er veel stenen en rotsen op het strand liggen. Daarnaast zijn er veel kwallen. Als we willen zwemmen gaan we zondag naar TICC, dat is een lux vrijwilligerskamp voor de verpleegsters en leerlaren.

2. Werken we samen met de locals? Ja, meestal als we een uurtje aan het werk zijn komen de locals ons helpen. Ze hebben ongeveer dezelfde leeftijd als ons en kunnen goed met ze lachen.

3. Hoe heet is het hier en is de hitte te vergelijken met Nederland? 'S middags is het hier ongeveer tussen de 30 en 35 graden. Gelukkig is het nooit benauwd. 'S ochtends is het meestal nog even bewolkt en hebben we wat schaduw, dat is 's middags niet het geval.

Ik kijk uit naar de aankomende week, tot dan!

  • 20 September 2014 - 15:48

    Nico:

    Leuke verhalen hoor!
    En zwemmen met verpleegsters, altijd goed natuurlijk..
    Veel succes en plezier weer komende week, kijk uit naar het volgende verslag.

    Groetjes van de de Mooij'tjes

  • 20 September 2014 - 18:46

    Jacoba:

    Wat leuk om je avonturen te lezen! Knap dat je zo snel gewend raakt, ook aan het Engels spreken. Het werk klinkt als zwaar werk, maar gelukkig is het ook gezellig en wordt het enorm gewaardeerd! Geniet er van en vooral straks op safari! Bedankt voor je verhaal!

  • 20 September 2014 - 20:01

    Wilma En Ed:

    Hallo Jordy

    Lekker dat jij jouw draai hebt gevonden en jij je geen buitenstaander meer voelt. Wat gaat het snel om in het Engels te denken en te praten. Wat een temperaturen daar, ook al mogen wij momenteel in Nederland ook niet mopperen. Alleen is hier de luchtvochtigheid de spelbreker. Fijn dat jij handig wordt in het bouwen. Wij hebben ook een nieuwe deur nodig ( dus.....).
    Wij genieten van jouw verhalen en kijken weer uit naar de volgende.
    Ga nog even lekker genieten en wie weet vloeien hier wel vriendschappen voor het elven uit. Liever niet met een Australische, want iedereen ziet jou liever wonen in Nederland.

    Hartelijke groeten

    Wilma en Ed

  • 21 September 2014 - 12:38

    John En Anja:

    Jeee, time flies! Voor jou zal dat nog sneller zijn dan voor ons, geniet daarom maar heel bewust van alles!
    Maak je veel foto's? We zijn wel benieuwd naar dat modderhuis?! Mogen de locals er ook op?
    Dus geen zee, wel jammer, maar te link, begrijpen we.
    Hoe zijn die Aussies eigenlijk. Ik kan me herinneren van een trektocht die ik ooit met een groep door Scandinavië maakte, dat ik de toen aanwezige Australiërs nogal conservatief in hun ideeën vond. Mn over de man/vrouw verhoudingen; erg macho waren ze. Nou is dat al even geleden natuurlijk....
    Hier alles ok, gegeven de omstandigheden. Van de week, met hulptroepen (beetje gedoe natuurlijk), een tochtje op de boot gemaakt; heeeeerlijk!
    Geniet van je safari, hopelijk zie je the big five!
    xxx John en Anja

  • 21 September 2014 - 15:08

    Margriet:

    Goed bezig!!!
    Lekker veel ervaring opdoen.
    Enjoy!

  • 22 September 2014 - 07:57

    Sierd Smit:

    Hoi Jordy,

    Wat een prachtige verhalen! En dat je al in het Engels aan het denken bent. Wat zal het wennen zijn als je in de VS bent en later in Nederland. Maar zover is het nog niet. Nog een heel mooie tijd in Afrika toegewenst. We zijn nu al benieuwd naar je uitgebreide verhalen en foto's als je weer terug bent.

    Geniet lekker verder.

    Hartelijke groet,

    Anja en Sierd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 3016

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: