De zesde week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

20 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Pfff, voor mijn gevoel is het alweer heel lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. De tijd vliegt nu echt voorbij, ik ben goed aan de groep gewend en de dagen zijn goed gevuld.

Na enkele wandelingen te hebben gedaan zijn we dinsdag richting Bryce Canyon vertrokken. Samen met Zion en Yosemite National Park stond Bryce bovenaan mijn lijst. Na een lange reis kwamen we rond half 4 aan in Bryce NP en het viel zeker niet tegen. Vergelijkbaar als de aankomst in de Grand Canyon was het echt schitterend. Omdat we niet veel tijd hadden gingen we gelijk een wandeling maken in de Canyon, dat was echt fantastisch omdat onder elke hoek waar je keek het er weer anders uitzag. Het werd daardoor gelijk mijn favoriete nationale park.
De volgende dag vertrokken voor een korte rit richting Zion NP. Nadat we op de camping hadden geluncht ging ik samen met een paar andere de Angels Landing trail doen. Dat was de leukste wandeling tot zover, nadat we 3 mile hadden gewandeld kwam het leuke deel. Je moest dan namelijk over ongeveer 1,5 mile via een zeer stijl stuk a.d.h.v kettingen naar boven klauteren. Op sommige stukken liep je over een pad van ongeveer 25cm naar boven waar aan een kant een Cliff had van circa 350 meter.
De volgende dag was eigenlijk een reisdag, we legden 680km af richting Yosemite NP. We deden niks interessants, het 'leukste' was dat we hadden ontbeten bij een 'Nederlandse bakkerij' waar vrij weinig Nederlands aan was.
De volgende dag hadden we een korte rit richting Yosemite NP. 'S middags reden we langs wat uitzichtpunten, het is echt een mooie omgeving maar het lijkt ook erg op de Franse Alpen. De volgende dag zijn we 's ochtends eerst richting de Sequoia bomen gereden hebben hebben we daar wat rond gelopen. Vervolgens zijn we naar een beginpunt van een grotere wandeling gereden waar we rond 12:00 waren. Het was een lange een zware wandeling, maar door het mooie landschap en de watervallen was het de moeite waard.
Gisteren ben ik in San Francisco aangekomen, het is een leuke stad.

In de aankomende dagen zal ik de kust afreizen richting Los Angeles. Donderdag zal ik aankomen in LA en dat zal tevens de laatste dag zijn van de groepsreis. Waarschijnlijk zal ik dan nog een paar dagen rondhangen in LA met wat andere van de groep waarna ik richting New York vlieg.

Ik heb het goed naar mijn zin hier, er word veel gelachen binnen de groep en we doen en zien zoveel dat het af en toe lastig is om te beseffen wat je allemaal gedaan en gezien hebt binnen zo'n korte tijd.

Tot het volgende verslag,

Jordy

  • 21 Oktober 2014 - 08:46

    Sierd Smit:

    Hoi Jordy,

    Fijn dat je weer mooie natuur hebt gezien en ook stevig gewandeld hebt. En de gezelligheid is natuurlijk prachtig. Geniet van de laatste trips.

    Hartelijke groet van Anja en Sierd

  • 21 Oktober 2014 - 10:26

    Margriet En Tim:

    Jeetje, wat zal jij een hoop mooie indrukken opdoen! Dit vergeet je nooit meer!
    Have lots of fun!
    liefs en groetjes van ons hier in het koude kikkerlandje.
    De temp. is inmiddels gezakt van 20 naar 12 graden C... brr.

  • 21 Oktober 2014 - 12:04

    Herman:

    Hoi.
    Wat heerlijk dat je het zo naar de zin hebt en dat het een leuke groep is. Echt een superervaring!
    Geniet er volop van,
    Pa

  • 21 Oktober 2014 - 16:21

    Anke:

    Hoi Jor,
    Wat een geweldige ervaringen doe je op, en wat zie je een schitterende natuur. Ik ben superblij dat je het ook naar je zin hebt in deze meidengroep!.
    Nog lekker volop genieten.
    groet
    Ma

  • 21 Oktober 2014 - 18:39

    Ans:

    Ha Jordy,
    Heerlijk hè, zoveel zien en meemaken dat je het zelf haast niet kan geloven.
    Wat zal je hoofd vol zitten met verhalen en indrukken. Ik zou zo wel even om een hoekje willen kijken.
    Leuk te lezen dat jij zo geniet van in mijn ogen een doodenge wandeling.
    Fijn ook dat je niet gelijk helemaal alleen verder gaat.
    Nu het laatste stukje van de reis!
    Geniet ervan en kom gezond weer terug.
    Hartelijke groet van Ans

  • 21 Oktober 2014 - 20:59

    Ed En Wilma:

    Hallo Jordy

    Wat leuk om jouw reisverhaal weer te lezen. Wat zal jouw hoofd vol zitten met al de indrukken die jij op doet in Amerika. De tijd vliegt voorbij, als ik het zo lees. Geweldig. Lekker veel lol met jouw reisgezelschap. Vrouwen zijn ook echt leuke wezens, vind jij niet?
    Ik hoop dat jij de komende week nog lekker gaat genieten met het vrouwelijke gezelschap. Ben zeer benieuwd naar de foto's die jij maakt van dit avontuur.
    Mis jij de Hollandse drop niet?
    Veel plezier in L.A.

    Hartelijke groeten Wilma en Ed.

















  • 26 Oktober 2014 - 10:33

    John En Anja:

    Nou, geweldig dat je in de start van deze week ook de dingen zag die bovenaan je lijstje stonden én dat ze zo mooi waren. Die indrukken neemt niemand je weer af!
    Ben benieuwd naar wat je zo leuk vond aan San Fransisco en als het goed is zit je nu alweer in LA! Heb je veel van de zee gezien onderweg?
    Inmiddels zul je afscheid van de groep hebben genomen. Tja, veel ontmoetingen deze reis en veel afscheiden.....
    En dan nu: New York, here he comes!! Zal ook weer indrukwekkend zijn; kan het er allemaal nog bij?!
    Wij zijn net terug van een nostalgische tour in Friesland; heel erg leuk om te doen en met het ben ging het redelijk. Ik start deze week met halve dagen werken; ben beneiuwd.
    Alvast een heeeele goede terugreis, al zal je daar nog niet van willen weten waarschijnlijk. Tot snel!
    xxx John en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 3008

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: