De vijfde week - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu De vijfde week - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jordy Jonkmans - WaarBenJij.nu

De vijfde week

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Moab

Wat een rare week, de lange reis naar Amerika en de nieuwe groep ontmoeten.

De reis naar Amerika verliep vrij stressvol, dat kwam omdat we dachten dat we bijna te laat aankwamen op het vliegveld. Vervolgens de ruim 25 uur durende reis richting Amerika. De eerste vlucht verliep goed en ik had geen vertraging. Op Schiphol had ik afscheid genomen van Shauni. Vervolgens ging ik ontbijten en wachten op de volgende vlucht. Deze vlucht had vervolgens 2 uur vertraging, maar ik had gelukkig genoeg speelruimte om de trein in los angeles te halen. Vervolgens was ik 27 uur later geland in Amerika. In los angeles had ik de taxi richting het treinstation genomen. De treinreis verliep goed.

Eenmaal op de camping ontmoete ik de groep, het zijn allemaal meisjes. De jongste is 18 en de oudste is 40. Na een aantal dagen ben ik aan de groep gewend en heb ik het hier goed naar mijn zin.

Het is een druk programma waar we veel van het land zien maar weinig vrije tijd hebben. Nu heb ik voor het eerst tijd om dit verslag te schrijven. We zijn als eerst naar Las Vegas gegaan waar ik het goed naar mijn zin heb gehad. Vervolgens zijnde naar de grand Canyon afgereisd, we kregen echt de beste introductie tot het park ooit. We werden geblinddoekt in de bus en reden tot de rand van de Canyon, waar we vervolgens naar de rand toeliepen en de blinddoeken afdeden, het was echt indrukwekkend. Vervolgens zijn we afgereist naar een cowboy kamp waar we steak hebben gegeten. Daarna zijn we naar monuments valley gegaan, waar we een jeeptour onder begeleiding van een Navajo indiaan gedaan. Vervolgens hebben we samen met hun gegeten en daar buiten geslapen. Nu zitten we in Moab, dat is een plaats je veel buitensporten kunt doen en ook Arches National park is hier.

Ik kijk uit naar de komende dagen, tot volgende week.

Jordy

  • 12 Oktober 2014 - 22:34

    Sierd Smit:

    Hoi Jordy,,

    Wat een indrukken doe jij op! Eerst ontwikkelingswerk in Tanzania met een groep mensen en danna een lange vliegreis in de VS met een andere levensstandaard en gewoonten. Vanavond zagen Anja en ik op de tv een programma over de kopermijnen in Kenia en het recht wat daar traditioneel andrs is dan in de westerse wereld waar alles opgeschreven wordt en pas dan geldend is. Heb je tijdens de vlkegreis nog veel moeten terug denken, misschien zelfs een beetje heimwee gevoeld? Is de groep in de VS ook internationaal? Wij zijnerg benieuwd naar je uitgebreidere verhalen en foto's. Genket nog verder. Heel hartelijke groet van Anja en Sierd

  • 13 Oktober 2014 - 13:54

    John En Anja:

    Tjonge, weer zo'n min of meer stressvolle reis! Nu zul je nergens meer van opkijken zeker?!
    Hoe bevalt het als enige haan tussen de kippen? Is het ook een echt kippenhok? Wel mooi, die variatie in leeftijd; zijn er ook leuke (Nederlandse) meiden bij; you never know......
    Nog een gokje gewaagd in las Vegas?
    Nou, die blinddoek af zal zeker spectaculair geweest zijn; vast een hoog oh-e- ah-gehalte. Lijkt me ontzettend indrukwekkend. Je maakt toch wel veel foto's he?!
    Heb je in het cowboycamp nog te paard gezeten?
    Het klinkt als heel veel indrukken voor zo'n eerste week; is het allemaal te behappen?
    Hier alles oké, veel minder spectaculair natuurlijk, maar we genieten van het mooie weer en slowly, but surely gaat het lopen beter. In de herfstvakantie willen we lekker een paar dagen weg.
    Lieve groet en geniet! John en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3007

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: